Top 5 voedingsmiddelen om buikvet te verliezen

Top 5 voedingsmiddelen om buikvet te verliezen

5: Zoete aardappelen

Buikvet verminderen

Zoete aardappelen zijn een van de meest voedzame voedingsmiddelen ter wereld. Ze zijn rijk aan voedingsvezels, complexe koolhydraten, magere eiwitten, vitamine A en C, ijzer en calcium. De statistieken voor dit gezonde zetmeel vertegenwoordigen zichzelf: bijna het dubbele van de voorgeschreven dagelijkse dosis vitamine A, 42 procent van de suggestie voor vitamine C, vier keer de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voor bètacaroteen, en, als ze met de schil worden gegeten, hebben zoete aardappelen meer vezels dan havermout. Al deze geweldige voordelen met slechts 130 tot 160 calorieën! Van de wortelgroenten bieden zoete aardappelen de meest verlaagde glycemische index. Dit komt doordat de zoete aardappel langzaam in ons lichaam wordt verteerd, waardoor een geleidelijke stijging van glucose en bloedsuikerspiegel ontstaat, zodat je je langdurig verzadigd voelt.



4: Groene thee

Groene thee helpt bij het verminderen van buikvet

Groene thee bevat een stof die bekend staat als epigallocatechinegallaat (EGCG), waarvan wetenschappelijk is bewezen dat het je spijsverteringssysteem voorziet en je metabolisme in een stroomversnelling brengt. EGCG is een middel om kanker te voorkomen en een antioxidant die uw lichaam helpt om het gebruik van een normaal voorkomend hormoon en neurotransmitter genaamd norepinefrine te verbeteren. De fundamentele impact van norepinephrine is dat het signalen naar uw lichaam stuurt en uw lichaam instrueert om te beginnen met het scheiden en afbreken van vetcellen en om hun opgeslagen energie te verbranden.



3: Havermout

Welke voedingsmiddelen om buikvet verminderen

Haver bevat veel vezels, en als je lichaam vezelrijk vol voedsel moet afbreken, verbrandt het tot twee keer zoveel calorieën tijdens het verteringsproces. Voedingsvezels helpen ook bij het reguleren van uw eetlust, waardoor u een blijvend gevoel van voldoening krijgt en honger de hele dag door afweert. Hierdoor grijpt u minder snel naar suikerachtige of vette snacks, vooral in de uren tussen ontbijt en lunch.

Experts raden aan om havermout als ontbijt te eten, maar pas op als je snelkokende of instant havermout koopt. Veel van deze producten bevatten toegevoegde suikers en onnatuurlijke conserveermiddelen, die de gezonde effecten effectief neutraliseren. Zoek in plaats daarvan naar ongezoete biologische volkoren haver en voeg wat honing of vers fruit toe om de smaak nog aantrekkelijker te maken. Combineer het met eiwitrijke noten en je hebt één van de gezondste ontbijten ter wereld. Je kunt ook haverzemelen over je soepen, salades en roerbakgerechten strooien om je lichaam een ​​interne training te geven!



2: Grapefruit

Voedingsmiddelen om buikvet te verminderen

Een van de beste vetverbrandende ontbijten die je kunt eten, is een halve grapefruit met een kop zwarte koffie. Dit kan een goed begin van uw dag zijn, vooral als u er een paar uur later op aansluit met een gezond 'tweede ontbijt', dat vezelrijk, eiwitrijk voedsel bevat. Grapefruit helpt uw ​​lichaam om vet en cholesterol op te lossen, wat helpt bij de verharding van de slagaders (een proces dat bekend staat als "arteriosclerose").

Een middelgrote grapefruit heeft slechts 74 calorieën, maar bevat maar liefst 15 gram buikvullende pectine vezels. Deze vezel helpt je een langer vol gevoel te hebben, reguleert het honger niveau gedurende de dag en zorgt ervoor dat je minder snel tussendoortjes eet. Grapefruit is ook zeer rijk aan zowel vitamine C als kalium, en het bevat absoluut geen vet en geen natrium.



1: Magere kalkoen en/of kip

Buikvet verminderen voeding kip en kalkoen

Kalkoen en kip zijn beide zeer magere eiwitbronnen en beide hebben een zogenaamd 'hoog thermogeen effect'. In wezen betekent dit dat het de interne temperatuur van je lichaam verhoogt tijdens het verteringsproces, waardoor je metabolisme overdrive gaat. Omdat kalkoen en kip beide erg vetarm zijn, bevatten ze ook veel minder calorieën dan vetter vlees zoals rundvlees en varkensvlees. Het is een win-winsituatie voor je lichaam, dat alle voedingsstoffen en voordelen van het vlees eruit gehaalt worden met veel minder calorieën, terwijl het meer energie verbrandt tijdens de spijsvertering.

Kalkoen en kip hebben echter beide een belangrijke beperking. Als je het vetverbrandingspotentieel van deze vleessoorten wilt maximaliseren, is het belangrijk om de "schil" eraf te halen. De huid van gevogelte bevat veel vet en het zal de voedingswaarde van het vlees aanzienlijk veranderen. Verwijder de schil en breng het vlees op smaak met kruiden of Himalayazout.