Tomaten, kunnen ze helpen om af te vallen ?

Tomaten, kunnen ze helpen om af te vallen ?

Kunnen tomaten u helpen af te vallen ? 


Afvallen is geen gemakkelijke taak. Veel mensen proberen af te vallen, maar slechts weinigen zijn succesvol. Het kost tijd, moeite, toewijding en zelfbeheersing om permanent af te vallen. Alleen met een succesvolle combinatie van regelmatige lichaamsbeweging en een goed dieet kunt u uw doelstellingen voor gewichtsverlies bereiken. Het samenstellen van een dieet dat u kan helpen af ​​te vallen, is voor veel mensen een grote uitdaging. Voedingsdeskundigen bevelen plantaardige diëten aan, aan mensen die sneller willen afvallen. We nemen al jaren tomaten, maar kunnen ze je helpen af ​​te vallen? Is het de moeite waard om tomaten aan uw dieet voor gewichtsverlies toe te voegen? Blijf tot het einde lezen om alle antwoorden te krijgen op uw vragen over tomaten om af te vallen.

Tomaten zijn erg populair en is een vrucht die veel word gegeten zowel in gerechten als tussendoortje. Veel mensen beschouwen het als een groente omdat ze het gebruiken bij het koken, maar het is een vrucht. Net als andere groenten en fruit, kunt u profiteren van gewichtsverlies door meer tomaten aan uw dieet toe te voegen. Hier leest u hoe goed tomaten zijn als het gaat om afvallen en hoe u ze moet consumeren om sneller af te vallen.



Hoe tomaten je kunnen helpen om af te vallen ?

Tomaten zijn rijk aan vitamines en mineralen die je lichaam nodig heeft om te overleven en te gedijen. Ze hebben behoorlijke hoeveelheden vitamine C, vitamine A, vitamine K, mangaan, kalium en andere mineralen en vitamines in vergelijking met ander voedsel. Al deze voedingsstoffen in tomaten hebben op verschillende manieren invloed op het afvallen. Hier zijn enkele manieren waarop de verschillende micronutriënten in tomaten u helpen om af te vallen:



1. Vitamine C

Vitamine C ondersteunt de alvleesklier en de schildklier en helpt ook om ontstekingen te verminderen, waardoor u gewicht kunt verliezen zonder al te zwaar te moeten diëten. Onthoud dat de primaire rol van de alvleesklier is om pancreassap (enzymen) te produceren die vetten, suiker en zetmeel afbreken. Volgens een studie uit 2005 kan vitamine C-tekort het vetverlies vertragen. Een traag werkende schildklier kan gewichtsverlies ook een uitdaging maken, omdat het een grote regulator is van de metabolische functie.



2. Vitamine B7 (biotine)

Tomaten zijn wonderbaarlijk rijk aan biotine, wat kan helpen bij het versnellen van je metabolisme in rust. Door uw metabolisme te verhogen, helpt deze vitamine het gewichtsverlies te versnellen. In plaats van biotinesupplementen te nemen om het gewichtsverlies te versnellen, waarom zou u dan geen tomaten aan uw dieet toevoegen? Dat zal u helpen de mogelijke bijwerkingen van biotinesupplementen voor gewichtsverlies te vermijden.



3. Chroom

Chroom in tomaten kan helpen bij het reguleren van de bloedsuikerspiegel bij diabetespatiënten en mensen met stofwisselingsstoornissen. Veel diabetespatiënten gebruiken chroom om de bloedsuikerspiegel onder controle te houden. Sommige mensen die sneller willen afvallen, nemen chroomtabletten om hun eetlust te onderdrukken, zodat hun lichaam de kans krijgt om meer calorieën te verbranden dan ze innemen. In plaats van chroomtabletten in te nemen, moet u tomaten aan uw dieet toevoegen om het gewichtsverlies te versnellen.



4. Antioxidanten

Tomaten zijn ook rijk aan antioxidanten die je lichaam helpen om te gaan met oxidatieve stress en die je ook kunnen helpen af ​​te vallen. Deze antioxidanten hebben geen directe invloed op het gewichtsverlies, maar ze helpen het energiemetabolisme te verbeteren, wat gunstig is voor de aerobe prestaties. Met andere woorden, antioxidanten geven je de energie om af te vallen.



5. Vezels

Tomaten zijn ook rijk aan vezels die erg belangrijk zijn voor gewichtsverlies. Elke 100 gram tomaten bevat ongeveer 1,2 gram vezels. Dat is een behoorlijke hoeveelheid in vergelijking met andere voedingsmiddelen. Door vezelrijk voedsel zoals tomaten aan uw dieet toe te voegen, voelt u zich minder hongerig, wat op zijn beurt het aantal calorieën dat u per dag binnenkrijgt, vermindert. Onthoud dat het verminderen van uw calorie-inname essentieel is als u probeert af te vallen. Ze bevatten ook 3 procent eiwit, waardoor je het verlangen naar ongezonde lekkernijen weerstaat totdat het tijd is om je volgende maaltijd te nemen.

Naast het helpen onderdrukken van honger en onbedwingbare trek, hebben vezels nog andere gezondheidsvoordelen. Het is voedsel voor de microben die in je darmen leven. De gezondheid van uw microbioom kan de gezondheid van uw lichaam beïnvloeden. Het is geen slecht idee om voor uw microbioom te zorgen door ze goed te voeren, omdat het risico op verschillende ziekten kan helpen verminderen die het vermogen van uw lichaam om af te vallen kunnen beïnvloeden.



Zoals jullie merken is het zeker niet slecht om tomaten toe te voegen aan jouw dieetplan. Het geeft zeker een positive impact als je gewicht wil verliezen.