Helpt koffie bij het afvallen ?

Helpt koffie bij het afvallen ?

Cafeïne is een controversieel iets als het gaat om gewichtsverlies. Sommigen zeggen dat we kunnen afvallen met cafeïne, maar anderen zeggen just het tegenovergestelde. Wat is dan eigenlijk nu het feit erachter? Lees de volgende informatie om de feiten over cafeïne en het verband met gewichtsverlies en/of toename te kennen. Dan kun je zeker tot een conclusie komen.



Feiten over cafeïne of koffie en gewichtsverlies

Er wordt gezegd dat cafeïne de gewichtstoename enigszins kan voorkomen of het gewichtsverlies kan versterken. Maar er zijn geen specifieke bewijzen om te bewijzen dat een verhoogde hoeveelheid cafeïneconsumptie kan leiden tot permanent of aanzienlijk gewichtsverlies.

Velen van ons weten dat cafeïne wordt aangetroffen in de meeste dranken zoals koffie, energiedrankjes, thee en cola's. Het wordt ook aangetroffen in andere producten met chocolade of cacao, evenals in verschillende medicijnen, samen met voedingssupplementen, met name als het gaat om gewichtsverlies.

Hoewel de relatie tussen cafeïne en het gewicht niet definitief is door de onderzoekers, zijn er maar weinig dingen die bewijzen hoe cafeïne het gewicht kan beïnvloeden en ze omvatten het volgende.

Onderdrukt de eetlust: 
er wordt gezegd dat cafeïne het vermogen heeft om het verlangen van de persoon om voor een korte periode te eten te verminderen, maar er is niet genoeg bewijs om te zeggen dat langdurige consumptie kan helpen om af te vallen.

Verlies buikvet en calorieën met koffie in cafeïne: 
er wordt ook gezegd dat cafeïne in de koffie de calorieverbranding met ongeveer vier procent kan stimuleren. Het kan vroeg in de ochtend worden ingenomen of na urenlang vergaderen. Maar er zijn geen bewijzen voor het langdurig verbranden van calorieën.

Cafeïne als lichaam boost? 
Cafeïne komt heel snel in je bloed terecht.  Heb je een dipje en ben je wat moe dan kan cafeïne zeker helpen om je er boven op te helpen. 
Natuurlijk zullen energie drankjes je veel sneller uit jouw dipje halen dan een tas koffie. Dit komt omdat energie dranken en verhoogde dosis cafeïne en/of taurine bevatten.

Conclusie : cafeïne helpt wel om je prestaties te verbeteren wat een gunstige invloed kan hebben op de uithouding/motivatie wat met resultaat dat je meer kan sporten (vetverbranding) en meer calorieën kan verbruiken. 



Studies die zijn uitgevoerd om meer te weten te komen over cafeïne en het verband met koffie, zijn van slechte kwaliteit en twijfelachtig. Sommige onderzoeken hebben ook aangetoond dat cafeïnevrije koffie ook kan helpen om in bepaalde mate af te vallen en niet in grotere hoeveelheden.

Uit al deze onderzoeken en bewijzen is het duidelijk dat cafeïne ons kan helpen om slechts in kleine hoeveelheden af ​​te vallen en niet meer. Er zijn geen specifieke bewijzen voor de effecten op lange termijn. Maar het kan u helpen om op uw werk geconcentreerd te zijn en je prestaties te verbeteren maar niet direct om af te vallen. Wees dus voorzichtig met het gebruik van cafeïne om af te vallen. Alles in een beperkte hoeveelheid is veilig, dus neem de cafeïne alleen in de aanbevolen kwaliteit en niet meer dan dat. Anders kan het leiden tot ernstige gezondheidsproblemen zoals hoge bloeddruk, misselijkheid, slapeloosheid, angstgevoel, hoofdpijn en vele andere problemen.

Het is ook noodzakelijk dat u een belangrijk punt weet over de dranken die cafeïne bevatten. Koffie en andere dranken die cafeïne bevatten, bevatten meestal veel vet en calorieën. Dus in plaats van vet te verliezen, kunt u aankomen als u ze in grotere hoeveelheden neemt. Als je deze punten in gedachten houdt, kun je verder gaan met cafeïne veilig te gebruiken.