Beste manier om buikvet te verliezen en de 10 meest effectieve oefeningen

Beste manier om buikvet te verliezen en de 10 meest effectieve oefeningen

De lichaamsvorm is van belang bij zelfvertrouwen. Velen van ons zullen er altijd aan hebben gedacht om één keer in hun leven in vorm te komen. De meest voorkomende wens is altijd geweest om uw buikstreek in vorm te krijgen. We hebben gebieden die we in het leven een beetje anders wilden hebben. De meeste verlangens hebben altijd betrekking op het verminderen van buikvet aan de buikstreek. Je hebt misschien al een paar zelf geprobeert op je buikvet kwijt te raken maar lukte niet ? Geen probleem hoor we zetten de beste oefeningen en fitnessapparaten op een rijtje om buikvet te verminderen / verliezen. Dus als u ernaar uitkijkt buikvet te verliezen en een perfect lichaam te hebben, zijn wij er om u te helpen.

Genetica een prominente rol bij het creëren van iemands lichaam, en het lichaamsvet gaat niet op dezelfde manier in alle lichamen. Bij enkele kan het lichaamsvet zich ophopen in de dijen, buik of andere lichaamsdelen. Maar waar het om gaat, is het verminderen van deze vetophoping en het versterken van uw gebieden. Hoe dan ook, overtollig vet in de buikstreek ziet er verontrustender uit en het verminderen van het buikvet wordt noodzakelijk voor de betere esthetiek van uw lichaam.

Het verminderen van uw maagvet het beste dieet

Overtollig vet kan zich overal in lichaamsdelen ophopen. Als u overtollig vet in uw maagstreek heeft, betekent dit niet dat u overgewicht of een tekort heeft. Het is prima om wat overtollige buikvet te hebben. Dus als u zich zorgen maakt over uw buikvet, maak je geen zorgen en ga de uitdaging aan om te gaan sporten. Je moet ook voor een dieetplan zorgen, samen met oefeningen om je buikvet te verliezen. Sommigen geloven dat sixpacks het resultaat zijn van een verminderd gewicht, maar dat is niet zo. U mag niet te zwaar zijn, en om een ​​sixpack te hebben, hoeft u alleen maar uw buikvet en buikspieren te versterken. Maar in sommige gevallen als u te zwaar zou zijn, moet je eerst beginnen met gewichtsverminderingsoefeningen.


Calorie-tekort dieet  :

Dus de scène valt uiteen in twee: wat als je te zwaar bent en wat zo niet. Laten we beginnen met het eerste geval van overgewicht. U moet beginnen met trainen en diëten volgen om af te vallen. Het maakt sowieso niet eens uit of u geen overgewicht heeft. Het primaire doel is om een ​​calorietekort dieet te volgen.

Wat is een dieet met calorietekorten? En is dit het beste dieet om uw buikvet te verminderen?

Een dieet met een calorietekort is niets anders dan een vergelijking die moet worden gevolgd. Verhoog uw calorie-output door lichaamsbeweging in vergelijking met uw calorie-input via een dieet. Het zou het beste zijn als je zou gaan voor caloriebeperking in een dieet en meer calorieverlies door activiteiten, samenvattend een calorietekortdieet.

Voorbeeld :

Op een dag zit je ongeveer 2000 calorieën aan voedsel, drank, etc...  waarna je gaat sporten en zoveel mogelijk calorieën terug gaat verbranden...

Beste oefeningen om buikvet te verliezen

Het doelmatige proces om uw buikvet te verminderen, is de training zelf. Maar zal het efficiënt zijn met de gebruikelijke thuisoefeningen? Het antwoord is een grote NEEN !! Door alleen op uw ledematen te trainen, bereikt u geen significant resultaat. Door getraind te oefenen met professionele en juiste apparatuur kunt u betere resultaten behalen. Met andere woorden, als je een veldslag wilt winnen, zal 'hard werken en vaardigheid' alleen je niet helpen. Laten we eerst ingaan op zelfoefeningen die kunnen worden gedaan om de vermindering van buikvet te vergroten.

Directe impact buikspieroefeningen

  • Matige buikspieroefeningen met een lage impact, zoals sit-ups voor minder tijd - Het zou gewoon als starters werken. Dit helpt niet bij het verminderen van het buikvet. Maar het zou zeker helpen om de spieren sterk en flexibel te maken en fungeert als een startoefening om je buikvet te verbranden.
  • Krachtige buikspieroefeningen met herhalingen en een grotere hoeveelheid - Dit is belangrijk omdat het helpt om weefsels op te bouwen, zelfs tijdens de slaap, wat leidt tot verbranding van buikvet. Hoe dan ook, high-impact trainen is geen fluitje van een cent, en je zult er aan moeten wennen.

Indirecte impactoefeningen

  • Alleen doorgaan met buikspieroefeningen helpt niet. We zullen naar het geheel moeten kijken en beginnen met trainen voor andere lichaamsdelen.
  • Rekoefeningen en cardiovasculaire oefeningen helpen bij het verbranden van visceraal vet en onderhuids vet, wat indirect buikvet vermindert.

Russian twist

  • Er zijn vier belangrijke buikspiergroepen in uw lichaam: de transverse abdominis, rectus abdominis, externe schuine spieren en interne schuine spieren.
  • Deze oefeningen helpen bij het belasten van alle vier de buikspiergroepen plus uw nek, onder- en bovenrug.

Plank en zijplank 

  • Trainingsposities hebben invloed op het hele lichaam en het behoort tot de oefengroep met indirecte impact voor het verminderen van buikvet.

De 5 beste fitness apparaten om buikvet te verliezen

Het kennen van de beste fitnessapparatuur voor het verminderen van buikvet is een pluspunt, meestal matoefeningen kunnen bevredigend zijn. Als u niet goed bent in thuistrainingen, zijn er veel manieren om te trainen door naar een sportschool te gaan en de juiste apparaten in de sportschool te gebruiken. Dus wat is de beste fitness apparaten om buikvet te verliezen? Het antwoord is hieronder:

1. Cardio-apparaten

  • Trap klimmer
  • Roeimachine
  • Loopband
  • Elliptische trainer
  • Fan Fiets

2. Captains chair workout

3. Sit-up bank

4. Weerstandsapparaten

5. Ab apparaat

De 5 beste CARDIO-apparaten

De meest gebruikte hometrainer voor het verbranden van buikvet behoort tot de classificatie van cardiotoestellen. Wanneer we cardio-apparaten gebruiken, is het eerste visceraal vet dat wordt verbrand. Later wordt er ook het onderhuidse vet verbrand. Cardio-apparaten worden ook geleverd met interessante trainingsmodule voor intervaltijden. U kunt de intervallen en intensiteiten in apparatuur aanpassen.

    • Streef naar minimaal 60 minuten trainen in deze machines.
    • Stel verbeterde intervaltijden in om vermoeidheid te voorkomen.
    • Schakel op alternatieve wijze over naar een module met hoge en lage intensiteit.
    • Gebruik 1 minuut hoge intensiteit module en 1 minuut lage intensiteit alternatieve techniek voor betere resultaten.
    • Ga door met oefenen met vaste intervallen en zorg voor een afkoelperiode na tien of twintig herhalingen.
    • De afkoelperiode moet worden genomen omdat buikvet moet opbranden. Ga niet rigoureus door met trainen zonder af te koelen.
    • De loopband, crosstrainer, stepper, ergometer, indoorfiets en roeitrainer behoren tot de cardio-apparaat classificatie.
    • Varieer met verschillende cardio-apparaten in vaste intervallen om verveling te voorkomen.
    • Door de cardio-apparaten te variëren , blijven de trainingssessies aangenaam en blijft uw lichaam uitgedaagd.
  • TRAP KLIMMEN

Ze worden vaak trap lopers genoemd en geven het effect van naar boven klimmen. Hoewel het aangenaam lijkt om te horen, is het niet zo eenvoudig maar wel effectief.

    • Een fulltime houding en beweging maken het moeilijk maar zeer effectief voor het verbranden van buikvet en het versterken van het onderlichaam.
    • Geweldige oefening om de basale stofwisseling te verhogen en ook de beenspieren te versterken.
    • Nuttig bevonden voor het genereren van insuline bij heren, wat leidt tot risicovermindering van diabetes.
    • Begin met ondersteuning op staven of armleuningen als u niet in evenwicht kunt blijven, maar oefen niet meer gewicht uit op de armleuningen omdat dit nadelig zal zijn in calorieverbranding.
    • Gebruik een andere techniek - één minuut in snelle modus en één minuut in lage snelheid voor betere resultaten.
    • Verhoogde weerstand in vaste intervallen met variatie in snelheid, wat betekent in een verhoogde vetverbranding.
    • 35 tot 45 stappen per minuut geven een goede training, en u kunt 10 tot 20 minuten doorgaan, afhankelijk van uw mogelijkheden.
    • Deze oefening met de juiste techniek verbrandt 12 calorieën per minuut.
  • ROEIMACHINE

De meest populaire bewoner van de sportschool is tegenwoordig een roeitrainer. Geen enkele andere machine zorgde voor een uitdagende training voor het hele lichaam zo goed als een roeimachine. De kracht is vergelijkbaar met het roeien van een roeiboot en helpt goed bij het verminderen van buikvet. Dit is waarschijnlijk het beste fitnessapparatuur om buikvet te verliezen. De roeitraining is leuk apparaat om te trainen, en je kunt bijna al je lichaamsdelen belasten door gewoon een zittende houding te oefenen.

    • Meest populaire trainingsmachine om buikvet te verliezen vergeleken met andere fitnessapparaten.
    • Werken met de ideologie van wind- of waterbestendigheid en te trainen in lage snelheden en in de juiste houding levert de gewenste resultaten op.
    • Ga niet voor de snelle modus, want het roeien met een roeiboot gaat het beste bij lage snelheden. Neem voor elke slag voldoende tijd op roeimachines.
    • Elke slag kost energie als je het goed en langzaam doet.
    • Duw krachtig terug, buig langzaam uw knieën en breng de knieën langzaam naar een rechte positie.
    • Overhaast nooit, dit kan verwondingen/blessures tot gevolg hebben.
    • Herhaal de oefening gedurende 20 minuten met de vereiste pauzes, en sets van 10 of 20 zouden het doel moeten zijn.
    • Het juiste gebruik van de roeitrainer helpt bij het verbranden van meer dan 10 calorieën per minuut.
  • LOOPBAND

De loopband, wie kent deze machine nu niet. De loopband staat al jaren in de sportscholen en is de basisvoorziening in elke sportschool en is één van het beste apparatuur voor elke vetverbranding in de cardio-machine(s). Het pompt de hartslag op en helpt ook bij het verbranden van koolhydraten.

    • Begin met lage snelheid en verander de hellingshoek en snelheid in intervallen van 4 gedurende 5 minuten.
    • Houd een gematigde hartslag aan en drijf deze niet te snel op, want gematigde hartslag helpt vetverbranding meer dan een te snelle hartslag.
    • Houd de juiste intervallen en afkoeltijd aan om de hartslag weer normaal te maken, afhankelijk van het vermogen.
    • Effecten van naverbranding - er moet rekening gehouden worden met overmatig zuurstofverbruik na de training en neem met tussenpozen voldoende rust.
    • Oefeningen op een loopband voor het verbranden van buikvet vereist een totale tijd van 30 tot 40 minuten per dag om in alle opzichten effectief te zijn.
    • Het helpt bij het verbranden van bijna 15 tot 17 calorieën per minuut.
  • ELLIPTISCHE TRAINER

Elliptical trainer blijkt een essentiële fitnessmachine te zijn om buikvet te verliezen. Het geeft hoe dan ook hetzelfde effect als een loopbandtraining bij een geavanceerde methode.

    • Het is hetzelfde als een loopband, maar staat bekend als een kniebesparing, en u zult minder belasting van de gewrichten ervaren met een elliptische trainer.
    • Begin de oefening met een lage snelheid om op te warmen en verhoog de snelheid.
    • Gebruik dezelfde methode als bij een loopband, waarbij u de juiste intervallen en afkoeltijd aanhoudt om de hartslag weer normaal te maken volgens de mogelijkheden.
    • Grijp de armen op de armrails van de machine met lichte druk om betere resultaten te krijgen.
    • Wissel van niveaus, snelheid en weerstand af.
    • De elliptische trainer helpt bij het verbranden van bijna 13 calorieën per minuut.
  • SPINNING FIETS

Dit is de meest bijgewerkte en intensieve trainingsmachine voor het verminderen van buikvet. Het lijkt qua vorm vergelijkbaar te zijn met een crosstrainer of hometrainer. Maar het bestaat uit een ventilator en werkt op luchtweerstand samen met de vereiste druk op pedalen en handgrepen, waardoor het een intensieve trainingsmachine is.

    • Intensieve training omdat zowel handen als beenpedalen nodig zijn om het te verplaatsen.
    • Train 10 tot 12 seconden en neem een ​​lange pauze van 1 minuut, want dit is intens.
    • Een dagelijkse training van 10 tot 15 minuten met intervallen, zoals hierboven vermeld, zou resultaten opleveren bij het verbranden van buikvet.
    • Het wordt niet aanbevolen als u een roeitrainer, loopband en elliptische trainer bezit.
    • Dit is de meest geschikte apparatuur omdat het intensieve trainingen biedt, en aanschaf kan worden gebaseerd op persoonlijke keuze als je geïnteresseerd bent in intensieve trainingen.

    • ZITBANK

Sit-ups zijn onvermijdelijk bij het verbranden van buikvet. Het is zeker niet aanbevolen dit thuis op de harde grond te doen, dit kan misschien lijden tot eventuele belastingen van je rug. Je kan zelf een sit-up bank kopen of een dikkere trainingsmat ( geen yoga mat, aangezien deze te dun is en toch nog je rug eventueel kan belasten ). Sportscholen bieden zelf de sit-up banken als het beste trainingsapparaat op buikvet te verbranden. Het is voor velen een nachtmerrie om sit-ups te doen en ik weet dat dit vermoeiend is, maar ze zijn onvermijdelijk bij het verminderen van buikvet.

  • Het beste fitnessapparaat om buikvet te verliezen en de buikspieren te versterken.
  • Houdt uw benen in de juiste positie en zorg ervoor dat uw rug geen pijn doet.
  • Oefen in sets van 5 voor beginners en verhoog dan geleidelijk naarmate je lichaam dit toelaat.
  • Het wordt sterk aanbevolen voor het versterken van uw Rectus-buikspier
  • Als u een beginner bent en u zich zorgen maakt of je wel goed bezig bent en je coaching nodig hebt , kunt u altijd de hulp inschakelen van een personal trainer of fitness coach.

  • CAPTAIN CHAIR

Dit is een ander veel voorkomende oefenmachine om buikvet te verliezen en helpt ook bij het opbouwen van uw beenspieren. Als u klaar bent om deze methode als dagelijkse routine te oefenen, zijn de resultaten gegarandeerd.

  • Perfecte oefening voor beenheffingen.
  • Ga door met de oefening met perfecte balans en probeer de benen in een hoek van 90 graden te houden.
  • Zwaai niet met uw benen en houd de controle.
  • Zorg voor uw ruggedeelte, zodat u geen blessures oploopt.
  • U kunt dit doen zonder een machine met parallelle staven, maar we raden de machinale methode aan omdat er minder kans is op blessures.
  • Als u oefent zonder de machine, gebruik dan parallelle staven van dip stations en probeer de beenheffingen met de grootste zorg te doen.

WEERSTANDSMACHINES 

Dit zijn geen directe buikvetverbrandingsmachines. Maar fitnessapparaten voor de buik/maag alleen kunnen de strijd niet winnen. Weerstandsmachines zijn trainingsmachines voor het hele lichaam die helpen om magere weefsels te krijgen, wat indirect helpt bij het verbranden van buikvet. Hieronder staan voorbeelden die zouden kunnen getraind worden met een weerstandtoestel :

  • Schouder-, been- en borst pers.
  • Biceps en beenkrullen.
  • Triceps-extensie.

AB-MACHINES 

Je kunt deze machines in de sportschool gebruiken voor meer buikspieren en ze hebben geen directe invloed op de verbranding van buikvet. Om buikvet te verliezen is het niet nodig om zo'n fitnessapparaat te hebben. Deze omvatten modules voor buikspieren en totale lichaamstraining, die het hele trainingsproces misschien kan helpen. Thuistrainingen zouden eigenlijk voldoende zijn in plaats van op een AB-machine te stappen.

Methoden om de buikspieren efficiënt te versterken

We hebben verschillende oefeningen besproken die je al kunnen helpen bij het verbranden van buikvet. We hebben ook de beste fitnessapparaten besproken om buikvet te verliezen. Is het hoe dan ook voldoende om de beste trainingsmachine te hebben om buikvet te verliezen? Zou dat aan elk vereiste aankruisvak voldoen? Natuurlijk moet je ervan bewust zijn dat je veel snellere resultaten en de beste methoden om uw buikspieren efficiënt te versterken in de sportschool zal bekomen, zelfs al heeft u al die machines. Waarom, omdat dikwijls de motivatie ombreekt... Dit kan misschien deels in het hoofd zitten maar als je iemand anders ziet sporten of personal trainer hebt zal je ook meer doorzetting hebben. Naast het trainen op de fitnesstoestellen, kunnen de volgende trainingsmethoden je zeker en vast ook helpen om je buikspieren te versterken, wat op termijn eventueel tot een mooie six-pack kan lijden.

 

  • Beenlift:

Als u verticale beenliften heeft geoefend, lijkt deze vergelijkbaar. Het is een beenlift op expert niveau waarbij u de benen parallel kan omhoog houden na het ophangen. Pak de stang vast met je handen, doe een verticale beenlift en probeer je benen parallel te houden. Deze is het beste voor je heupspieren en buikspieren.

Beenlift fitness oefening

  • AB Wheel Rollouts: 

Deze workout wordt gedaan met behulp van een AB-wiel, waarbij je jezelf uitrekt en daardoor het AB-wiel rolt. De buikspieren krijgen te maken met stress om uw rug rechtop te houden.

 Ab wiel roller fitness oefening

  • Glijdende knee tucks:

Ga naar je gebruikelijke push-up plankpositie. Schuif nu in plaats van een push-up te doen, uw knieën naar voren en naar achteren. U kunt een greep op de teen gebruiken om wegglijden te voorkomen. Er bestaan ook speciale voet pads voor deze oefening.

glijdende knee tucks fitness sport oefening

  • Sit-ups en crunches:

Als je een aantrekkelijk sixpack nodig hebt, vermijd dan nooit sit-ups en crunches. Pak een mat, ga liggen, buig je knie en begin eraan. Sit-ups zijn zeker en vast goed voor het verminderen van buikvet en het maken van buikspieren.

sit-ups fitness sport oefening

  • V-Ups:

De meest vermakelijke is zeker V-ups. Bij deze oefening gebruiken we alleen onze handen en benen indirect om onze buikspieren te belasten.

v-ups trainings oefening

  • Fietscrunches:

Crunches in een training zijn onvermijdelijk en er zijn een aantal variaties in. Fietscrunch is er één van waarbij je het ene been strekt ongeveer 25% boven de grond en het andere been plooit in een hoek van 90 graden waarbij je ook met de elleboog je been zal moeten raken, dit doe je afwisselend een fiets effect dus ( zie voorbeeld ).

fiets crunch fitness workout

  • Halve getups:

Net als Turkse getups, waar je de getups kunt doen terwijl het gewicht in één hand wordt gehouden.

halve get ups

  • Planken:

Nog een basisoefening na sit-ups en crunches. U kunt elke variëteit gebruiken voor de effectiviteit.

planken fitness oefening

  • Bal bergklimmer:

Het zou het beste zijn als je een stabiliteitsbal bij je had. Breng nu je armen in evenwicht op de bal in de push-up positie. Begin dan te bewegen als een denkbeeldige bergbeklimmer.

bal bergklimmer fitness oefening

  • Squats:

Primaire trainingsmodus voor beginners in de sportschool. Vanuit de rechtstaande houding ga je over naar het buigen van de knieën en duuw je heupen naar achter zodat je billen naar achter zullen gaan. Zorg dat alle druk over heel je voet komt en niet dat je naar voorbuigd of naar achteren want dit is een verkeerde houding, zorg ook voor je juiste rughouding. Let op dit is vrij vermoeiend en zal veel inspanning vragen op je lichaam

Squat fitness workout

Begin vandaag nog met trainen

We denken dat de bovenstaande informatie u heeft geholpen om vandaag zelf aan de slag te gaan. Als je een fitness toestel nog hebt bij je thuis is het misschien de moment deze even boven te halen. Een dagelijkse lichaamsbeweging houd u lichaam ongetwijfeld fit en in goed in conditie. De weg naar succes ligt voor de deur - handel gewoon verstandig en blijf gemotiveerd. Want motivatie is en blijft toch nodig om jouw mentaal de doorzetting te bieden !!!